reż. Maryam Moghaddam, Behtash Sanaeeha
Nagrodzony w Berlinie nagrodą FIPRESCI oraz nagrodą jury ekumenicznego nowy film znanego z głośnej „Ballady o białej krowie” (2020) reżyserskiego duetu Maryam Moghaddam i Behtasha Sanaeehy to ujmująca opowieść o tym, że na miłość nigdy nie jest za późno. A o własne szczęście warto walczyć na przekór wszystkiemu, nawet gdy na drodze staje polityka, która na każdym kroku zdaje się utrudniać życie bohaterom.
reż. Goran Stolevski
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
prelekcja: Karol Szafraniec - premiera
Razem z przypadku to pełen energii, wzruszający komediodramat. Najnowszy film Gorana Stolevskiego przedstawia szczerą do bólu prawdę o rodzinie, zarówno tej, w której się rodzimy, jak i tej, którą sami tworzymy.
reż. Coralie Fargeat
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Sensacja Festiwalu w Cannes! Po raz pierwszy w historii Nagroda za Scenariusz dla horroru.
Krwawy aktorski pojedynek pamiętnej bogini seksu DEMI MOORE i nowej ikony zmysłowości MARGARET QUALLEY w filmie, który szokuje, zachwyca, przeraża i daje do myślenia.
Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście! Szalona odwaga w stylu Davida Cronenberga ubrana w ironiczną formę Quentina Tarantino.
Jak wiele jesteś w stanie poświęcić dla wiecznej młodości?
Starzejąca się gwiazda telewizyjnego show doświadcza potwornych konsekwencji zażycia nielegalnego leku, który według dostawcy ma ją zmienić w młodszą, lepszą wersję samej siebie.
Czy marzysz czasem, by stać się lepszą wersją siebie? Tą samą, a jednak doskonalszą pod każdym względem? Spróbuj naszego nowego produktu o nazwie Substancja. Nic już nie będzie takie samo. Dzięki Substancji możesz stworzyć drugą siebie: młodszą, piękniejszą, perfekcyjną. Musisz pamiętać tylko o jednym, by dzielić czas między obie siebie, tę starą i nową. Tydzień dla jednej, tydzień dla drugiej. Idealna równowaga bez żadnych odstępstw. To proste, prawda? Jeśli nie spróbujesz naginać reguł, wszystko będzie dobrze.
reż. Pawo Choyning Dorji
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Nowy film twórcy nominowanej do Oscara „Lunany. Szkoły na końcu świata” (2019) Pawo Choyninga Dorjiego to zabawna i wzruszająca opowieść z kryminalnym twistem. Reżyser w tej buddyjskiej przypowieści pokazuje, że kluczem do zmian jest zrozumienie przeszłości. Tłem historii opowiedzianej w filmie są zapierające dech w piersiach Himalaje.
reż. Hayao Miyazaki
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Nagrodzony Oscarem dla Najlepszego Filmu Animowanego i Złotym Niedźwiedziem festiwalu w Berlinie, „Spirited Away: W krainie bogów” to arcydzieło światowego kina stworzone przez jednego z najbardziej cenionych twórców animacji, Hayao Miyazakiego. Niezwykle szybko film zyskał status dzieła kultowego, skutecznie popularyzując anime na całym świecie.
reż. Tran Anh Hung
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Czy namiętność może mieć smak? Wietnamsko-francuski reżyser Tran Anh Hung („Rykszarz", „Zapach zielonej papai") udowadnia, że zdecydowanie tak! „Bulion i inne namiętności" (nagroda za reżyserię na festiwalu w Cannes) wciąga w świat doskonałej francuskiej kuchni, ale przede wszystkim w zmysłowy sposób pokazuje, że poprzez potrawy, smaki i aromaty można wyrazić najgłębsze uczucia.
reż. Kitty Green
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Amerykanki Hanna i Liv to najlepsze przyjaciółki, które lato postanowiły spędzić, podróżując z plecakami po Australii. Kiedy dziewczynom kończą się pieniądze, wydaje się, że jedynym sposobem na przedłużenie wyjazdu jest podjęcie tymczasowej pracy...
reż. Hayao Miyazaki
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Jeden z najbardziej popularnych filmów Hayao Miyazakiego, który zabiera nas do świata pełnego kontrastów, magii i steampunkowej technologii. „Ruchomy zamek Hauru” to niezwykła adaptacja powieści Diany Wynne Jones o tym samym tytule, na bazie której japoński mistrz stworzył autonomiczne dzieło w swoim niepodrabialnym stylu.
reż. Hayao Miyazaki
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Porywająca wizualnie „Księżniczka Mononoke" to mistrzowska opowieść o starciu cywilizacji z siłami przyrody, uznawana za jeden z kamieni milowych współczesnej animacji. Film rozsławił kierowane przez Miyazakiego Studio Ghibli, zdobywając dla niego rzesze nowych fanów na całym świecie.
reż. Wim Wenders
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
14 i 17 zł (10 członkowie DKF KOT) + 3 zł okulary 3D
Filmowy portret niemieckiego artysty Anselma Kiefera jest jak jego wielkoformatowe rzeźby – choć monumentalny, nie porzuca ludzkiej perspektywy. Po pamiętnej Pinie Wim Wenders proponuje kolejne immersyjne doświadczenie filmowe, dzięki któremu możemy wkroczyć do świata twórcy i jego dzieł.
reż. Lois Patiño
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Zdobywca Nagrody Specjalnej Jury na Berlinale, najnowszy film Loisa Patiño to magiczna, przepełniona współczuciem, łagodna, a przy tym przeszywająca Samsara, która na początek zabiera nas do Laosu i zostawia na łonie oszałamiającej bujnej natury w towarzystwie młodziutkich buddyjskich mnichów.
reż. Michel Franco
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Film jednego z najciekawszych współczesnych reżyserów Michela Franco, portretuje dwójkę bohaterów, którzy w poszukiwaniu miłości i zrozumienia muszą zmierzyć się z demonami przeszłości i chorobą. W rolach głównych występują laureatka Oscara Jessica Chastain i laureat Pucharu Volpiego na festiwalu w Wenecji - Peter Sarsgaard.
reż. Ken Loach
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Ostatni film w karierze Kena Loacha to wzruszająca opowieść o niezwykłej przyjaźni w świecie pełnym nienawiści. Reżyser po raz kolejny bierze na warsztat ważny temat społeczny i szuka światła tam, gdzie często jest je trudno zauważyć.
Film miał swoją światową premierę na festiwalu w Cannes, a na kolejnych festiwalach filmowych otrzymał 6 Nagród Publiczności.
reż. Wim Wenders
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Nowy film twórcy „Lisbon Story" i „Nieba nad Berlinem" to medytacja nad prostotą i pięknem życia. W „Perfect Days" Wim Wenders opowiada historię japońskiego everymana, dla którego każdy dzień wypełniony jest czynnościami składającymi się na poezję codzienności.
reż. Katarzyna Machałek, Łukasz Machowski
„Dzień i Noc” to dwie historie opowiadające o kobiecej przyjaźni i towarzyszącej jej magii. Unikatowa forma narracji hybrydowej, łączącej fabułę z dokumentalną obserwacją, pozwoliła twórcom filmu w oryginalny sposób opowiedzieć o młodości i starości kobiet tworząc filmową mozaikę życia.
Po filmie spotkanie z duetem reżyserskim poprowadzi Karol Szafraniec.
reż. Klaudiusz Chrostowski
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
To wyjątkowa opowieść o odkrywaniu siebie, naturze i nieoczywistej przyjaźni. Wzruszająca i skłaniająca do refleksji opowieść o trzydziestolatku, który wyrusza w samotną podróż by odnaleźć siebie!
Film zdobył nagrodę za NAJLEPSZY FILM w konkursie filmów mikrobudżetowych podczas 48. Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni.
reż. Justine Triet
wstep: Karol Szafraniec - filmoznawca
„Anatomia upadku” to absolutne wydarzenie – jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca pięciu nominacji do Oscarów (w tym dla Najlepszego Filmu), dwóch Złotych Globów, nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej fenomenalna Sandra Hüller, typowana jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.
reż. Stanley Kubrick
wstęp: Karol Szafraniec - fimoznawca
Wyjątkowe dzieło w dorobku Stanleya Kubricka, to kulminacja kariery reżysera, który opowiadał różne historie, jest jednocześnie przerażający, seksowny i porywający, a także odkrywa przed nami świat, który nie przypomina niczego, co mogłoby istnieć poza umysłem twórcy.
reż. Krzysztof Zanussi
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Głównym bohaterem "Liczby doskonałej" jest młody matematyk Dawid (Jan Marczewski), który podporządkował całe życie badaniom nad liczbami pierwszymi. Poznanie dalekiego kuzyna, Joachima (w tej roli Andrzej Seweryn), sprawia, że mężczyzna zaczyna stopniowo przewartościowywać swoje priorytety.
reż. Asghar Farhadi
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Rahim wychodzi na krótką przepustkę z więzienia, gdzie odsiaduje wyrok za długi. Ma ledwie dwa dni na przekonanie wierzyciela, by ten darował mu część należności. Najwyraźniej los mu sprzyja, bo w ręce mężczyzny nieoczekiwanie trafia torba pełna złotych monet. Kiedy „Bohater” zrozumie, że brzęczący pakunek zawierał także pokusy, niechcianą sławę i wyroki serwowane przez anonimowy tłum, będzie już za późno, by zatrzymać spiralę dramatycznych wydarzeń.
Pierwsze spotkanie już 20 września 2022
Seanse Dyskusyjnego Klubu Filmowego "KOT" odbywają się w ciągu roku w okresie od końca września do czerwca, we wtorki (ok. 4 w miesiącu). Poszczególne projekcje zapowiadane są na afiszach repertuarowych kina SOKÓŁ, na afiszach DKF-u z kotem (jak poniżej) oraz na bieżąco na: niniejszej stronie i naszym facebookowym profilu.
reż. Andrzej Żuławski
FILM PO REKONSTRUKCJI CYFROWEJ
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Jedyny epicki film fantastyczno-naukowy w całej historii polskiej kinematografii. Wielka, porywająca filmowa wizja równie potężnej wizji literackiej (film jest adaptacją Trylogii Księżycowej Jerzego Żuławskiego).
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
reż. Andrzej Żuławski
W 1975 roku Andrzej Żuławski, kontrowersyjny reżyser i wizjoner, rozpoczął pracę nad filmem „Na srebrnym globie”, pierwszym w historii polskiego kina epickim filmem science-fiction, imponującym zarówno pod względem warstwy artystycznej, jak i produkcyjnej.
reż. Jonas Poher Rasmussen
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Piękną, poruszającą i dającą nadzieję historię o poszukiwaniu swojego miejsca, którą doceniły wielkie postaci światowego kina:
"Bardzo ważny film o możliwości życia w prawdzie" - Agnieszka Holland
"Najbardziej poruszające kino, jakie obejrzałem w tym roku" - Bong Joon Ho („Parasite”)
organy - Filip Presseisen
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
reż. Henryk Szaro
Jeden z ostatnich polskich filmów epoki kina niemego.
Ekranizacja powieści psychologiczno-obyczajowej Stanisława Przybyszewskiego inspirowana nietzscheańską koncepcją nadczłowieka. Bohater, Bielecki, dąży do artystycznego uznania, by je zdobyć zabija znajomego pisarza i podpisuje jego dzieło własnym nazwiskiem...
reż. Jean-Luc Godard
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Nowofalowy kolaż Godarda – pełen odniesień do malarstwa, literatury i kina (...) Godard uczynił Szalonego Piotrusia dziełem cudownie anarchistycznym, po trosze też politycznym, zwiastującym kontestację z przełomu lat 60. i 70. XX w.
wstęp online: Jagoda Murczyńska - znawczyni kina japońskiego i współczesnych kinematografii Azji Południowo-Wschodniej.
wstęp online: Krol Szafraniec - filmoznawca
Zapraszamy na przegląd filmów Wong Kar Waia, jednego z największych mistrzów światowego kina, pokazywanych z odnowionych kopii, precyzyjnie odrestaurowanych pod kuratelą samego reżysera. Kino, które oglądane po latach wciąż zachwyca formą i treścią: świeże, drapieżne, poetyckie, stylistycznie dopracowane.
reż. Pedro Almodóvar
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Najnowszy film Pedra Almodóvara, z nagrodzoną za swoją rolę na festiwalu w Wenecji Penélope Cruz, to wyznanie wiary w siłę w kobiet, ich solidarność i odwagę. Czułe, a przy tym żywiołowe; ciepłe, ale niepozbawione dramatycznych zwrotów akcji; pełne nadziei, która przychodzi po bolesnych stratach – „Matki równoległe” portretują życie w jego wszystkich odcieniach.
reż. Mia Hansen-Love
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Para amerykańskich filmowców Chris (Vicky Krieps) i Tony (Tim Roth) przyjeżdża latem na mityczną wyspę Fårö. W tym niezwykłym miejscu, w którym żył i tworzył swoje najbardziej znane dzieła Bergman, mają nadzieję znaleźć inspirację do nowych filmów.
reż. Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer
wstęp: Karol Szafraniec - filmozawca
Po kilkudziesięciu latach wreszcie udało im się spotkać w rodzinnym mieście. Dwóch artystów, fotografik Ryszard Horowitz i reżyser Roman Polański, wędruje po Krakowie śladami swoich wojennych doświadczeń.
reż. Burhan Qurbani
wstęp: Karol Szafraniec: filmoznawca
Berlin Alexanderplatz to współczesna ekranizacja powieści Alfreda Döblina. Bohaterem tej klasycznej pozycji literatury niemieckiej jest Frank Biberkopf, robotnik, który po odbyciu kary więzienia za zabójstwo zostaje zwolniony i pragnie zacząć nowe życie.
reż. Mona Fastvold
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Stan Nowy Jork, lata 50. XIX wieku. Abigal mieszka na odludnej farmie z mężem Dyerem. Spokojne życie odlicza porami roku i zapiskami w dzienniku. Gdy nadchodzi wiosna, Abigail poznaje Tallie, która wprowadza się wraz z mężem Finneyem na sąsiednią farmę. Dwie kobiety nawiązują nieśmiałą relację, wypełniającą powoli pustkę w ich życiu, o której wcześniej nie miały pojęcia...
reż. Darius Marder
wstęp: Karol Szafraniec: filmoznawca
Poruszająca, pełna emocji opowieść o losach pary, która z dnia na dzień musi zmierzyć się z wyzwaniem bezpowrotnie zmieniającym ich życie...
"The Sound of Metal" - nominowany w sześciu kategoriach do Oskara - otrzymał dwie nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej.
Czechy, Słowacja, Irlandia, Rumunia 2020, 80'
reż. Ivan Ostrochovsky
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał Ostrochovský’ego opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy systemu.
reż. Ferzan Özpetek
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Najnowszy film mistrza włoskiego kina Ferzana Özpetka łączy w sobie elementy komedii romantycznej, kina społecznego i przejmującego dramatu. Wszystko to w imponującym entourage’u który, wzorem innych filmów reżysera, podkreśla włoską elegancję.
wstęp: Karol szafraniec (filmoznawca)
Film duńskiej reżyserki Marii Sødahl jest subtelną i wzruszającą opowieścią o chorobie, życiowych priorytetach i potrzebie bliskości. Obraz otrzymał na tegorocznym MFF w Berlinie nagrodę Europa Cinemas Label dla najlepszego filmu europejskiego.
reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Pełna absurdów i sytuacyjnego tragikomizmu opowieść o niełatwej relacji pomiędzy ojcem i synem. Ta słodko-gorzka farsa rodzinna podbiła serca jurorów m.in. na MFF w Karlowych Warach, gdzie film zdobył główną nagrodę
reż. Marcin Borchardt
PO FILMIE ROZMOWĘ ONLINE Z REŻYSEREM POPROWADZI KAROL SZAFRANIEC (FILMOZNAWCA)
Reżyser, Marcin Borchardt, zabiera nas w podróż śladami jednego z najwybitniejszych podróżników XX wieku. Jest to obejmująca pół wieku dokumentalna epopeja, precyzyjnie zrekonstruowana z unikalnych i nigdy niepublikowanych materiałów archiwalnych, nakręconych przez Halika podczas niezliczonych podróży po całym świecie.
8 września, godz. 18:20
reż. Pamela B. Green
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Kino biograficzne czy trzymające w napięciu detektywistyczne śledztwo? Dokument zrealizowany przez Pamelę B. Green łączy w sobie elementy jednego i drugiego. Nie może być inaczej, skoro bohaterką tej niezwykłej opowieści jest postać tak nietuzinkowa jak pionierka kinematografii, uznawana za pierwszą reżyserkę w historii X Muzy Alice Guy-Blaché.
reż. Wang Xiaoshuai
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.
30 czerwca
reż. Greta Gerwig
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Scenarzystka i reżyserka Greta Gerwig ("Lady Bird") przedstawia "Małe kobietki", film bazujący na klasycznej powieści Louisy May Alcott, skupiając się na alter ego autorki - Jo March. Film Gerwig jest zarazem ponadczasowy, jak i bardzo aktualny.
reż. Hlynur Pálmason
Islandia, Dania 2019 / 109’
W biały, biały dzień, gdy nieba nie można odróżnić od ziemi, zmarli mogą mówić do tych, którzy wciąż żyją – głosi islandzkie powiedzenie. W taki też dzień ginie żona Ingimundura, która spada w przepaść rozpędzonym samochodem. Owdowiały policjant próbuje zacząć wszystko od nowa: opiekuje się wnuczką, wykańcza dom dla córki, chodzi na terapię.
reż. Xavier Dolan
Najczulszy, najcieplejszy, bezwstydnie romantyczny nowy film Xaviera Dolana jest historią jednego pocałunku, który wstrząsnął starą znajomością, zmącił beztroskie wody młodości i na zawsze odmienił życie tytułowych bohaterów. Ten pean na cześć przyjacielskich więzów przypomina, że prawdziwa miłość nie może się obejść bez prawdziwej przyjaźni. A czasem się od niej zaczyna.
reż. Bong Joon-ho
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Koreański reżyser jest wielbicielem klasycznego kina i zawsze marzył o realizacji czarno-białego filmu. Światowy sukces „Parasite” pozwolił mu na to! „Parasite – wersja czarno biała” to nie tylko szansa na odkrycie na nowo arcydzieła światowego kina, ale zupełnie nowe doświadczenie.
reż. Łukasz Czajka
PO FILMIE SPOTKANIE Z REŻYSEREM
Bohaterami filmu są Antonina i Jan Żabińscy. Przed wojną kierowali warszawskim zoo, w którym podczas okupacji dawali schronienie licznym zagrożonym, głównie Żydom. Z materiałów archiwalnych, fragmentów inscenizowanych, wypowiedzi świadków i ocalonych powstała niezwykła opowieść, w której na pierwszym planie jest odwaga i wielka pasja, a w tle nieco surrealistyczne spojrzenie na wspólny los ludzi i zwierząt.
reż. Tyler Nilson, Mike Schwartz
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Zak jest wyjątkowym chłopakiem i zrobi wszystko, by spełnić swoje niezwykłe marzenie – chce podbić świat amerykańskiego wrestlingu. Na swojej drodze przypadkiem spotyka Tylera, drobnego złodziejaszka o wielkim sercu, który decyduje się mu pomóc.
reż. Matej Bobrik
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Co roku kilkanaścioro młodych Japończyków rozpoczyna studia na Wydziale Polonistyki Tokijskiego Uniwersytetu Studiów Międzynarodowych. Jednym z obowiązkowych zadań studentów drugiego roku jest wystawienie sztuki teatralnej w języku polskim.
reż. Todd Phillips
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Historia jednego z cieszących się najgorszą sławą superprzestępców uniwersum DC — Jokera po raz pierwszy na wielkim ekranie. Przedstawiony przez Todda Phillipsa obraz kultowego czarnego charakteru, Arthura Flecka (Joaquin Phoenix), człowieka zepchniętego na margines, to nie tylko kontrowersyjne studium postaci, ale także opowieść ku przestrodze w szerszym kontekście.
reż. Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
50-letnia Hatidze mieszka ze schorowaną matką w górskiej wiosce gdzieś w Bałkanach. Nie mają dostępu do prądu ani bieżącej wody. Kobieta utrzymuje się z produkcji miodu. Nie wykorzystuje jednak pszczół, respektując przyrodę i zasadę „połowa dla mnie, połowa dla was”...
10 grudnia, godz. 18:50
reż. Sang-geun Lee
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Yong-Nam to typowy, życiowy nieudacznik mieszkający kątem u swoich rodziców. Za czasów licealnych znany ze swoich wspinaczkowych sukcesów teraz, jedyne czym mógłby się pochwalić to zaproszenie na kolejną rozmowę rekrutacyjną.
3 lutego, godz. 18:30
reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Tytułowy bohater nowego filmu braci Dardenne to zdolny, błyskotliwy belgijski 13-latek. Podczas gdy jego rówieśnicy spędzają czas na beztroskich zabawach, Ahmed wolne chwile przeznacza na studiowanie Koranu, gorliwe modły i rozmowy z lokalnym imamem. Mężczyzna umiejętnie podsyca niepokojąco rosnącą w chłopcu fascynację dżihadem
19 listopada (wtorek)
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Czarny Apollo zastępuje czarną Wenus. Nowy film Markusa Schleinzera (głośny Michael, 11. NH) rekonstruuje stan umysłu światłych XVIII-wiecznych Europejczyków wierzących w naukę, sztukę i postęp. Tyle że ta ślepa wiara pozwala im przymknąć oko na handel ludźmi, okrutne freak show czy rasizm.
26 listopada (wtorek), godz. 18:00
po seansie spotknie z Leszkiem Gnoińskim - scenarzystą filmu, dziennikarzem muzycznym poprowadzi Karol Szafraniec
Film dokumentalny zawierający wyjątkowe i nigdzie niepublikowane materiały zakulisowe z życia legendarnego zespołu Kult oraz samego Kazika Staszewskiego.
reż. Emir Baigazin
Historia rodziny mieszkającej w małej, oddalonej od świata, kazachskiej wiosce. Spośród pięciorga rodzeństwa najstarszy jest 13-letni Aslan, któremu ojciec powierza opieką nad pozostałymi braćmi i pilnowanie czy sumiennie wykonują swoje obowiązki. Pozostali chłopcy darzą Aslana podziwem i szacunkiem należnym starszemu bratu. Wszystko zmienia się, gdy pewnego dnia odwiedza ich daleki kuzyn z miasta, Kanat, który przywozi ze sobą tablet - "okno" do zupełnie nowego świata...
„Jutro albo pojutrze” był nominowany do Oscara i znalazł się na liście najlepszych filmów 2018 r. według Baracka Obamy. Przypadł także do gustu widzom 15. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity, gdzie zdobył aż cztery nagrody: Nagrodę Banku Millennium – Grand Prix, Nagrodę Dokumentalną Warszawy (nagroda publiczności), Grand Prix Dolnego Śląska - Nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Bydgoszcz ART.DOC Award.
reż. Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
Nagrodzony Oskaremjeden z najlepszych dokumentów tego roku. Niesamowite kinowe doświadczenie. Zapierająca dech w piersiach przyroda i przerażający plan - wspinaczka na wysokość 2300 m po niemal pionowej skale, i to bez zabezpieczenia....
reż. Yorgos Lanthimos
Najnowszy film jednego z najbardziej oryginalnych współczesnych reżyserów Yorgosa Lanthimosa (Lobster, Zabicie świętego jelenia) to fantastyczny komediodramat wyróżniony m.in. Nagrodą Publiczności na festiwalu Camerimage oraz dwiema nagrodami na festiwalu w Wenecji. W rolach głównych wystąpiły nagrodzona Złotym Globem i Pucharem Volpi Olivia Colman, Rachel Weisz i Emma Stone.
reż. Hirokazu Koreeda
„Złodziejaszki” to historia trzypokoleniowej ubogiej rodziny żyjącej na przedmieściach Tokio. Utrzymują się najróżniejszych dorywczych zajęć oraz drobnych kradzieży. I choć ledwo wiążąc koniec z końcem, to gdy jednak pewnego dnia w ich życiu pojawia się bezdomna dziewczynka, bez wahania decydują się zapewnić jej dach nad głową. To początek wydarzeń, które odsłonią skrywane tajemnice z rodzinnej przeszłości.
reż. Cristina Gallego, Ciro Guerra
Sny wędrownych ptaków”, to opowieść o początkach kolumbijskiego handlu narkotykowego, powiązana z historią rdzennej społeczności Indian Wayúu. Chciwość, rywalizacja między gangami, namiętność – to one stawiają pod znakiem zapytania tradycyjne wartości przekazane przez przodków.
PO SEANSIE SPOTKANIE Z REŻYSEREM SŁAWOMIREM GRÜNBERGIEM
Zrealizowany w nowatorskiej formule, łączącej unikalne materiały archiwalne i sekwencje animowane, film wybitnego dokumentalisty Sławomira Grünberga o Janie Karskim – bohaterze Polskiego Państwa Podziemnego.
wejściówki: 1 zł
reż. Albert Serra
Francja, Hiszpania, Portugalia 2016 / 115’
Umarł król, niech żyje Jean-Pierre Léaud! Krytycy po canneńskich projekcjach Śmierci Ludwika XIV pisali, że to życiowa (sic!) rola kultowego aktora francuskiej Nowej Fali, który w Cannes odebrał nagrodę za całokształt twórczości.
Przegląd Buntownicy Kamery Czechosłowacka Nowa Fala to filmy znane, nagradzane na festiwalach na całym świecie i cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem kinomanów, ale także niszowe produkcje artystyczne, często eksperymentalne, bardzo istotne pod względem oddziaływania na kulturę i sztukę europejską. To również filmy, które z przyczyn polityczno-ideologicznych zostały zmarginalizowane. W ramach przeglądu zobaczymy 8 filmów, z których każdy jest legendą i mistrzowskim dziełem.
reż. Witalij Manski
Wyobraźmy sobie idealne życie w idealnym kraju. Idealni ludzie mieszkają w idealnych apartamentach. Pracują w idealnych miejscach pracy, a ich życie i świat porządkują idealne instytucje w idealny sposób. To oficjalny obraz Północnej Korei, która według koreańskiej propagandy jest najszczęśliwszym krajem na świecie.
reż. Andres Luque, Samuel Martin Mateos
Ta historia zaczyna się w Kolumbii, w trakcie bezpardonowej wojny między wojskiem a partyzantką. Obie strony wykazują się podobną bezwzględnością, a ofiarami padają głównie wieśniacy. Jedną z nich jest Maria: najpierw traci męża, a następnie żołdacy gwałcą jej córkę.
Millennium Docs Against Gravity (dawniej PLANETE+ DOC FF) to jeden z najważniejszych festiwali kina dokumentalnego w Europie, nagrodzony przez Polski Instytut Sztuki Filmowej jako najważniejsze międzynarodowe wydarzenie filmowe w Polsce. Już po raz kolejny festiwal odbywa się niemal w całym kraju. Podczas WEEKENDU Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY pokazane zostaną premierowo najlepsze filmy dokumentalne minionego roku, a widzowie wybiorą film, który otrzyma Nagrodę Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych.
Zapraszamy do kina SOKÓŁ .
reż. Mariusz Grzegorzek
Po raz pierwszy w historii szkolnictwa artystycznego powstał pełnometrażowy film fabularny, będący dyplomem studentów czwartego roku Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. Reżyser filmu i jednocześnie rektor uczelni Mariusz Grzegorzek stworzył wraz z młodymi aktorami niejednoznaczny eksperyment, zrealizowany bez artystycznej taryfy ulgowej.
reż. Adam Mckay
Czterech outsiderów zauważa coś, czego nie widzi nikt – ani wielkie banki, ani media, ani rząd – groźbę postępującego z niezwykłą prędkością upadku światowej ekonomii. Mają pomysł. Big Short. Ryzykowne inwestycje doprowadzają ich do newralgicznego punktu współczesnej bankowości, opartej na niejasnych zasadach...
reż. Sean Baker
„Mandarynka” to intensywny, słodko-gorzki film o dumnych i silnych dziewczynach, które zawsze trzymają się razem i pomimo swojej sytuacji życiowej nigdy nie tracą poczucia humoru. To daleka od tradycyjnej, ale równie poruszająca opowieść wigilijna o prawdziwej przyjaźni i poszukiwaniu miłości.
T-Mobile Nowe Horyzonty Tournée to przegląd najciekawszych i nagradzanych filmów 15. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Od 8 do 14 stycznia 2016 w kinie SOKÓŁ zostaną pokazane najlepsze filmy wrocławskiego festiwalu. Dzieła niebanalne i odważne, które operując odkrywczym językiem, opowiadają o problemach współczesności i prowokują do rozmowy o kondycji człowieka, a także przywracają kinu wymiar sztuki.
reż. Petra Biondina Volpe
Zurych, wigilia Bożego Narodzenia. „Bóg się rodzi” w przytulnych galeriach handlowych. W sercach mieszkańców europejskiej metropolii jest zbyt ciasno; za dużo tam kłamstw i samotności.
Mia, 18-letnia prostytutka wybiera się na Święta do domu, do Bułgarii. Zanim to nastąpi – czeka ją najtrudniejszy dzień pracy na różowym bulwarze…
Od 27 maja w kinie SOKÓŁ odbędzie się replika tegorocznej edycji Festiwalu Filmowego Wiosna Filmów. W repertuarze pojawią się tylko te produkcje, które nie miały jeszcze ogólnopolskiej premiery. Będzie można zobaczyć m.in. film otwarcia festiwalu, nagrodzony Złotym Lwem na weneckim festiwalu filmowym „Gołąb przysiadł na gałęzi i rozmyśla o istnieniu”, nominowany do Oscara mauretański „Timbuktu”, przebój Wiosny Filmów – portret trzydziestolatka „Sens życia oraz jego brak”, rumuński „Aferim!”, nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem za reżyserię (ex aequo z obrazem Małgorzaty Szumowskiej „Body/Ciało”) oraz odkrycie dyrektora festiwalu Wiosna Filmów, Michała Myślińskiego, libański obraz „Anioł”, który na tegorocznej edycji festiwalu otrzymał Nagrodę Publiczności.
reż. Philip Groning
Młode małżeństwo, na pierwszy rzut oka bardzo szczęśliwe. Ona realizuje się jako matka, ucząc malutką Klarę, jak działa świat. Uśmiechnięty mąż pracuje w policji. Jednak za drzwiami ich domu rzeczywistość nie jest już taka kolorowa. Gnębiony przez niespełnione ambicje mężczyzna zaczyna znęcać się nad żoną. Wkrótce jedyną barwną rzeczą w ich życiu są jej siniaki. Nie rozstaną się - wprawdzie dzieli ich agresja, ale trzyma razem kompulsywna miłość: do siebie i do dziecka.
reż. Ruben Ostlund
Tomas i Ebba, zamożne szwedzkie małżeństwo, jadą z dwójką dzieci w Alpy Francuskie na kilka dni na narty. Chcą spędzić sielankowe krótkie zimowe wakacje w jednym z luksusowych hoteli. Pogoda dopisuje, świeci słońce, a ośnieżone stoki narciarskie wyglądają imponująco. Gdy wszyscy jedzą lunch na tarasie restauracji, nagle prosto z gór schodzi na nich lawina...
reż. Asia Argento
Aria ma dziewięć lat, kiedy staje się mimowolnym świadkiem burzliwego rozstania rodziców. Czuje się odrzucona i niekochana, gdyż sławni rodzice bardziej skupiają się na własnych karierach i walce między sobą. Dziewczynka za wszelką cenę próbuje skupić na sobie ich uwagę, ale bezskutecznie. Pozostaje jej samotne przemierzanie ulic głośnego Rzymu, i wiara, że jej aniołem stróżem jest czarny kot o imieniu Dac.
reż. Alejandro Gonzalez Inarritu
„Birdman” czyli „Nieoczekiwane pożytki z niewiedzy” to czarna komedia o aktorze znanym z roli superbohatera, który stawia czoło wyzwaniu, jakim jest wystawienie sztuki na Broadwayu. Podczas przygotowań do premiery toczy walkę ze swoim ego i robi, co w jego mocy, by uratować karierę, rodzinę i siebie.
reż. Dan Gilroy
Mroczne oblicze amerykańskiego snu i portret człowieka, który dla sukcesu nie cofnie się nawet przed zbrodnią. Jake Gyllenhaal w życiowej kreacji wolnego strzelca, którego stać na absolutnie wszystko, żeby wspiąć się po szczeblach kariery kronikarza najniebezpieczniejszych dzielnic Los Angeles
KLAUZULA INFORMACYJNA OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018. 1000), Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu, przedstawia podstawowe informacje dotyczące przetwarzania pozyskanych danych osobowych.
Administratorem danych osobowych jest Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu z siedzibą w Nowym Sączu, z którym można się skontaktować w następujący sposób:
adres: 33-300 Nowy Sącz, ul Długosza 3
adres e-mail kontakt@mcksokol.pl
telefon: 18 4482 610
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można się skontaktować, poprzez adres
e-mail: iod@mcksokol.pl lub pisemnie na w/w adres głównej siedziby.
Administrator przetwarza dane w celu realizacji swoich statutowych zadań.
Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów, zgodnie z kryteriami określonymi w przepisach prawa.
ADMINISTRATOR INFORMUJE, ŻE ZAINTERESOWANEMU PRZYSŁUGUJĄ NASTĘPUJĄCE PRAWA:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
2) sprostowania (poprawienia) nieprawidłowych danych (art. 16 RODO),
3) usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie i bezprawnie (prawo do bycia zapomnianym - w art. 17 RODO),
4) ograniczenia przetwarzania danych (tzn. wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku - art. 18 RODO);
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO, co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku nie będziemy już mogli przetwarzać Państwa danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6) prawo do przenoszenia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach określonych w art. 20 RODO, co oznacza iż mają Państwo prawo żądać, by Państwa dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
7) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO,
8) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem RODO do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
GROMADZENIE DANYCH:
I. Wszelkie dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ są gromadzone na dwa sposoby:
1. Informacje podawane dobrowolnie przez użytkowników w celu subskrypcji newslettera, korzystania z formularzy kontaktowych, wypełnienia formularzy rejestracyjnych w celu zapisu na wydarzenie, a także w celu tworzenia kont użytkowników na stronach i aplikacjach internetowych.
2. Informacje uzyskiwane automatycznie podczas korzystania przez użytkowników z naszych stron i aplikacji internetowych, tj.:
Informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model sprzętu), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP oraz tzw. pliki cookies.
Adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty (komputer, tablet, smartfon itp.).
INFORMACJE O ZBIERANYCH DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przeznaczone są wyłącznie na użytek Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ (do celów administracyjnych i statystycznych) lub służą do zapewnienia określonych usług naszym odbiorcom (użytkownikom).
Dane osobowe, podane przez użytkownika na stronach lub aplikacjach internetowych zamieszczonych na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ, będą przetwarzane wyłącznie w celu, do którego są zbierane. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak niezbędny do realizacji celu, w jakim są one zbierane. Niepodanie danych osobowych jest równoznaczne z brakiem możliwości korzystania z danego narzędzia, aplikacji internetowej, bądź usługi.
Dane osobowe użytkownika mogą zostać ujawnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dane te nie będą jednak udostępniane innym instytucjom, organizacjom, osobom trzecim i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.
BEZPIECZEŃSTWO:
Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ dokłada wszelkich starań, aby chronić strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Strony i aplikacje internetowe zawierają odnośniki do innych stron internetowych.
Zdajemy sobie sprawę, że ponosimy odpowiedzialność za ochronę danych powierzonych nam przez użytkowników. Kwestie bezpieczeństwa traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby chronić nasze strony i aplikacje internetowe przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Stosujemy urządzenia i systemy zabezpieczające dane przetwarzane na serwerach oraz fizyczne środki bezpieczeństwa.
Poruszanie się bez użycia myszki
Stronę www.kino-sokol.pl można przeglądać bez użycia myszki, przy użyciu klawiatury. Witryna oparta jest o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po niej przy użyciu klawisza TAB. Filtry, kalendarz i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu.
Poniżej informacje jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść.
Powiększanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Pomniejszanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Domyślny rozmiar strony w przeglądarkach, jego ustawienie jest możliwe na dwa sposoby:
KINO SOKÓŁ
ul. Długosza 3
33-300 Nowy Sącz
Tłumacz języka migowego online
Kontakt dla osób z niepełnosprawnościami słuchu poprzez SMS:
tel.: +48 600 439 299
Nagranie, na sekretarce telefonicznej, aktualnego repertuaru kina oraz informacja o rezerwacji seansów grupowych:
tel.:+48 18 448 26 00
Diana Kamykowska-Gacek
tel.: +48 18 448 26 32
e-mail: d.kamykowska@mcksokol.pl
Dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i intelektualnymi organizujemy seanse na zamówienie. Współpracujemy z Warsztatami Terapii Zajęciowych i organizacjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami.
Dla osób ze spektrum autyzmu organizujemy seanse z dopasowywanym natężeniem oświetlenia i głośnością filmu.
Dla osób niewidomych i słabowidzących staramy się prezentować filmy z audiodeskrypcją. Współpracujemy z Fundacją POMAGAM NIEWIDOMYM oraz Polskim Związkiem Niewidomych.
Razem wybieramy repertuar na comiesięczny seans.
Do odbioru audiodeskrypcji udostępniamy bezpłatnie słuchawki.
Możliwe jest dopięcie własnych słuchawek.
Osoby z aparatem słuchowym mogą skorzystać z pętli indukcyjnych.
Pętle umożliwiają lepszy odbiór dźwięku.
Znajdują się w kasie Kina, na parterze w sali widowiskowo-kinowej im. Lucjana Lipińskiego oraz w rzędach od 3 do 6 w sali kinowej im. Piotra Kosińskiego.
Dla osób poruszających się na wózkach są wyznaczone miejsca w salach kinowych.
Przy sprzedaży internetowej, na planie sali kinowej, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi oznaczone są piktogramem
Informacje o udogodnieniach znajdują się przy tytule filmu w REPERTUARZE.
Repertuar jest na stronie Kina SOKÓŁ w Nowym Sączu oraz na drukowanych ulotkach i afiszach repertuarowych. Ulotki dostępne są w kasie biletowej MCK SOKÓŁ.
Ulgowe bilety na wszystkie seanse kinowe oferujemy w każdy poniedziałek.
Nie pobieramy dodatkowych opłat za okulary 3D.
Bilety ulgowe przysługują, na podstawie ważnej legitymacji - stosowych dokumentów:
• osobom z niepełnosprawnościami,
• opiekunom osób z niepełnosprawnościami,
• dzieciom, młodzieży uczącej się, studentom,
• emerytom, rencistom,
• posiadaczom Karty Dużej Rodziny oraz Nowosądeckiej Karty Rodziny (karta + dowód osobisty, karta dziecka + legitymacja),
• aktywnym Honorowym Dawcom Krwi,
• działaczom opozycji antykomunistycznej i osobom represjonowanym z powodów politycznych (tylko na wydarzenia artystyczne).
Bilety darmowe przysługują, na podstawie stosownych dokumentów:
• przewodnikom osoby z pierwszą grupą inwalidzką,
• opiekunom dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.
MCK SOKÓŁ mieści się w centrum miasta przy ul. Długosza 3. Dysponujemy parkingiem bez barier architektonicznych z oznakowanym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Parking i wejście do budynku znajdują się od ul. Kościuszki. Możesz w łatwy sposób dojechać tu komunikacją miejską (przystanki: Długosza-Planty, Konarskiego i Kościuszki).
Wejście do budynku – proponujemy dwa rozwiązania.
5 schodów. Przy tym wejściu, po lewej stronie, znajduje się plansza dotykowa z planem przestrzennym parteru.
Skorzystanie z podjazdu z poręczami, prowadzącego do drzwi. Tu znajduje się dzwonek sygnalizujący obsłudze w recepcji ewentualną pomoc osobom poruszającym się na wózku, opiekunom z dzieckiem w wózku oraz wszystkim osobom o indywidualnych potrzebach.
Kasa znajduje się na poziomie wejścia do budynku. Dysponujemy dwoma ladami/oknami obsługi o różnych wysokościach w zależności od potrzeb klienta.
Każda kondygnacja budynku w części usługowej udostępniona jest osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi. Winda osobowa ma wyjścia z dwóch stron. Każdy poziom zapowiadany jest przez lektora, a przyciski sterujące pracą windy mają wypukłą strukturę oraz zapisane są alfabetem Braille’a.
Poziom -1: sala kominkowa, sala im. Zofii Rysiówny, toalety, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Poziom 0: sala im. Danuty Szaflarskiej
Poziom 1: wyjście z budynku, kasa, sala kinowa im. Piotra Kosińskiego, sala widowiskowo-kinowa im. Lucjana Lipińskiego, toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami
Poziom 2: kawiarnia Klub Sztuki, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
Poziom 3: sala im. Romana Sichrawy
Poziom 4: sala edukacyjna, balkon sali im. Romana Sichrawy, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
Poziom 5: sala im. Bolesława Barbackiego, toalety
Miejsca na wózki inwalidzkie wyznaczone są w salach kinowych, koncertowych, konferencyjnych i szkoleniowych.
Tablice tyflograficzne z rozmieszczeniem przestrzennym układu sali znajdują się przy wejściach do sali widowiskowo-kinowej im. Lucjana Lipińskiego.
Psy asystujące są mile widziane, zapewniamy miskę z wodą – dostępna jest w kasie biletowej.
Toalety dla osób z różnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami ruchowymi, użytkownik zamyka samodzielnie od wewnątrz.
Mają one zamontowane duże lustra oraz dzwonki do przyzywowej sygnalizacji dźwiękowo-wizualnej.
Znajdują się:
• na poziomie -1. przy sali kinowej, w tej toalecie jest przewijak/leżanka;
• na poziomie 1. /wejście do budynku/, w korytarzu za kasą biletową po lewej stronie; w toalecie jest przewijak;
• na poziomie 2. obok kawiarni Klub Sztuki;
• na poziomie 4. obok sali edukacyjnej.
Toalety wyposażone są w system przywoławczy dźwiękowo-wizualny.
Wszystkie pomieszczenia - Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu ul. Długosza 3 oraz Galerii Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ w Nowym Sączu ul. Kościuszki 34 - tworzą organizacyjnie i technicznie jeden wzajemnie uzupełniający się obiekt.
Wyposażone są w system sygnalizacji pożaru z monitoringiem całodobowym, podpiętym do Jednostki Ratunkowo-Gaśniczej Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Nowym Sączu.
Czujki alarmowe po wykryciu zadymienia uruchamiają sygnał dźwiękowy i świetlny.
Sygnalizatory akustyczne są słyszalne w każdej części obiektu, a sygnalizatory optyczne dodatkowo zamontowane są w toaletach dla osób niepełnosprawnościami.
Ewakuacją do momentu przybycia Straży Pożarnej dowodzi kierownik techniczny obiektu lub jego zastępca.
Jeżeli kierownik techniczny lub zastępca kierownika są nieobecni, to opuszczeniem budynku kierują:
• ewakuacją osób korzystających z sal kinowych - odpowiedzialny w danym dniu i na danej zmianie opiekun sali – bileter;
• ewakuacją osób korzystających z sal wystawowych - odpowiedzialny w danym dniu i na danej zmianie opiekun ekspozycji;
• ewakuacją osób korzystających z pozostałych pomieszczeń - sal w obiekcie – osoba odpowiedzialna za organizację zajęć, obecna w danym dniu i czasie np. koordynator wydarzenia, instruktor, trener;
• ewakuacją osób korzystających z kawiarni Klub Sztuki - obsługa kawiarni.
Ewakuowane w pierwszej kolejności są dzieci oraz osoby o ograniczonej zdolności poruszania się (z różnych względów).
Osoby odpowiedzialne za ich ewakuację w pierwszej kolejności:
• wyznaczają i zobowiązują osoby sprawne z najbliższego otoczenia do udzielenia potrzebującym pomocy (w miarę ich możliwości),
• wskazują drogi ewakuacyjne i lokalizację sprzętu ewakuacyjnego.
W celu zapewnienia właściwej widzialności umożliwiającej ewakuację klatki ewakuacyjne są oddymiane za pomocą klap i nawietrzania mechanicznego. Drogi ewakuacyjne wyposażono w awaryjne oświetlenie oraz fluorescencyjne znaki kierunkowe, aby jednoznacznie wskazywały drogę ewakuacji do bezpiecznego miejsca.
Przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych należy poruszać się w pozycji pochylonej. W dolnych partiach pomieszczeń panować będzie mniejsze zadymienie. Poruszać trzeba się wzdłuż ścian, by nie stracić orientacji, co do kierunku ruchu.
Długość drogi ewakuacyjnej, z poszczególnym pomieszczeń obiektu do klatek ewakuacyjnych i do wyjścia na zewnątrz obiektu, nie przekracza 20m.
Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kina SOKÓŁ w Nowym Sączu.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
TREŚCI NIEDOSTĘPNE
OBSŁUGA ZA POMOCĄ KLAWIATURY
STRUKTURA NAGŁÓWKÓW
SKANY DOKUMENTÓW
TEKSTY LINKÓW
OTWIERANIE W NOWYM OKNIE
ETYKIETY W POLACH EDYCJI
OBSŁUGA FORMULARZA
KOMUNIKATY O STANIE
TEKSTY ALTERNATYWNE DLA OBRAZKÓW
OBSŁUGA SLAJDERA
KONTRAST DLA TEKSTU
DOKUMENTY PDF
PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
SKARGI I ODWOŁANIA
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Deklaracja dostępności architektonicznej Kina SOKÓŁ i Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ znajduje się tutaj.